Nyitókép: Pixabay.com

Házi karanténban sínylődik a magyar sör

Infostart
2020. május 15. 12:24
Nagy mértékű a visszaesés a fogyasztásban, az otthon magányában - úgy látszik - a sörtől is távolságot tartanak az emberek.

Az áprilisi adatok alapján jelentős a söripari visszaesés - olvasható a Világgazdaságban. Indokolhatná ezt önmagában a kocsmák bezárása, de nem csupán a csapolható, hanem az üveges termékek iránti kereslet is viszahúzódott.

Az öt legnagyobb hazai iparági szereplő (Dreher, Heineken, Borsodi, Carlsberg, Pécsi Sörfőzde) által áprilisban belföldön értékesített sör mennyisége 16,1 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.

Az éttermeket, kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat tömörítő HoReCa-szegmens, amely normál körülmények között a vezető gyártók termelésének 30 százalékát adja, lenullázódott, amiből a lap arra következtet, a kieső vendéglátóipari értékesítés csaknem fele, 13,9 százaléka az áruházak kasszájába vándorolt.

Az elmúlt hónapban tehát a hordós sör eladása teljesen eltűnt, az újratölthető, palackos sörök értékesítése is a tavaly áprilisi érték mindössze 27 százalékára esett. Magyarázatul szolgálhat, hogy békeidőben az újratölthető termékek 80 százaléka is a HoReCa-szegmensben talál gazdára.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!