Nyitókép: MTI Fotó: Mohai Balázs

Koronavírus – a Telenornál nem bízták a véletlenre

Infostart / InfoRádió - Sipos Ildikó
2020. március 27. 18:09
A járványügyi helyzetben számos megelőző intézkedést vezetett be már március közepétől a Telenor Magyarország, hogy védje a munkavállalóit és az ügyfeleket. Aki teheti otthonról dolgozik, a Telenor üzleteiben pedig fokozott védelem mellett, mindenki maszkban fogadja az ügyfeleket, akiktől szintén elvárják a maszk viselését. Ha szükséges, lelki segítséget is adnak a dolgozóknak – mondta az InfoRádiónak a Telenor Magyarország HR vezérigazgató-helyettese.

A Telenor Magyarország március eleje óta arra kérte valamennyi munkatársát, hogy amennyiben ez lehetséges, ne utazzanak külföldre, ellenkező esetben jelentsék le ezt. A társaság azt kis kikötötte dolgozóinak, amennyiben Magyarországnál fertőzöttebb országban jártak, két hétre maradjanak otthoni karanténban – ismertette a társaság HR vezérigazgató-helyettese.

Endrei-Kiss Judit hangsúlyozta továbbá, a cégnél nem volt fertőzés, illetve annak gyanúja sem, amikor március 13-án úgy döntöttek, bezárják a törökbálinti irodaházukat. Egyszerűen úgy vélték,

így biztosított munkatársaik és családtagjaik egészségének a garantálása, valamint a biztonságos munkavégzés és a munkahelyek védelme, amit kiemelt prioritásnak tekint a vállalat,

hogy kollégáik egzisztenciálisan is rendben vészeljék át a mostani időszakot. Az alkalmazottak jelentős része jelenleg home office keretében látja el feladatait, ez alól kivételt jelentenek a bolthálózat dolgozói.

A mobilszolgáltatónál fontosnak tartják továbbá, hogy a dolgozók mellett az ügyfeleik egészségét is megóvják, ezért a bolti kollégák el vannak látva védőkesztyűvel, és maszkkal, amelyet kötelező jelleggel kell viselniük, és folyamatosak a fertőtlenítések is. Bevezették, hogy

egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat az ügyféltérben, amennyit épp kiszolgálnak, és csak úgy engedik be őket, ha maszkot, vagy sálat viselnek az arcuk előtt.

Az említett biztonsági intézkedéseket a Telenor nagyon komolyan veszi és egyben kéri az ügyfelei együttműködését is – emelte ki Endrei-Kiss Judit.

Az interjúban az is elhangzott, hogy a bejárók között két munkacsoportot különböztetnek meg: azok, akik alapvetően home office-ban vannak, de mégis kénytelenek valamiért bejárni, az ő utaztatásukat a cég átvállalta, hogy semmiképp se vegyék igénye a tömegközlekedést. A bolthálózat munkatársaitól ugyanezt kérik, esetükben azonban ez nem biztosított. Azoknak a kollégáknak viszont nem kell dolgozniuk, akiknek a családtagja, vagy ők maga a veszélyeztetett csoportba tartozik: kismama, idős rokont, családtagot ápol, beteg gyermeke van, vagy akár krónikus betegséggel küzd. Vagyis

nem kényszerszabadságra, illetve fizetés nélküli szabadságra küldték a őket

– hangsúlyozta a vezérigazgató-helyettes.

A meghozott intézkedések a Telenor munkavállalóit alkotó ezer főn túl a partnereket, és a vállalattal valamilyen egyéb más módon együtt dolgozókat, összességében több mint 1500 embert érint.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Számos megelőző intézkedést vezetett be a Telenor – Endrei-Kiss Judit
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást