A teljes hazai sörpiac negyedét tavaly a prémiumszegmens adta, a hűvös májusi és augusztusi időjárás miatt viszont az előzetes adatok szerint visszaesett a hazai gyárak éves forgalma - írja a Világgazdaság.
Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártó Szövetség igazgatója a lapnak kifejtette, a harmadik negyedévben már csaknem 3 százalékos visszaesést regisztráltak 2018 hasonló időszakához képest. A negyedik negyedévben tapasztalt kiemelkedő forgalom ezt valamennyire kompenzálni tudta, de így is azt mutatják az előzetes adatok, hogy a magyar sörgyárak csaknem 1 százalékkal kevesebb sört értékesítettek tavaly, mint tavalyelőtt.
A szakember úgy látja, az időjáráshatáson túl további fontos tényező volt az olcsóbb, importból származó sörök megugró kiskereskedelmi forgalma.
A prémiumszegmens további növekedése kapcsán a sörszövetség igazgatója megjegyezte, hogy ez a sörreneszánsznak köszönhető általános európai trend, amelynek eredményeként egyre több fogyasztó válik hozzáértőbbé, tudatosabbá, végső soron igényesebbé.