Az Alphabet azt közölte, hogy a december végével záródott három hónapban az adózott eredménye 19 százalékkal, 10,67 milliárd dollárra, részvényarányosan 12,77 dollárról 15,35 dollárra nőtt. Szakértők ennél gyengébb adattal, részvényenként 12,49 dollárral számoltak.
A cég negyedéves bevétele 2015 óta legkisebb ütemben, 17 százalékkal, 46,08 milliárd dollárra emelkedett, az elemzői várakozások átlagában 46,94 milliárd dollár szerepelt.
A negyedéves működési eredmény 13 százalékkal, 9,3 milliárd dollárra bővült, ami ugyancsak gyengébb a várt 9,9 milliárd dollárnál.
A leánycég Google negyedéves bevétele 17 százalékkal, 45,81 milliárd dollárra emelkedett. A bevétel legnagyobb része a hirdetésekből származott, ami ugyancsak 17 százalékkal, 37,93 milliárd dollárra nőtt.
Az is kiderült, idézte a további eredményeket a hvg.hu, hogy a YouTube a 2018-as 11,155 milliárd után 2019-ben 15,149 milliárd dolláros hirdetési bevétellel büszkélkedhetett, ami
a 2017-es 8,15 milliárdhoz képest nagyjából 86 százalékos növekedést jelent.
Ezzel a Google platformjai közül a leggyorsabban növővé vált a YouTube, a kereső ehhez képest "csak" 40 százalékos bővülést produkált két év alatt. Igaz, ott már 98,115 milliárd dollárnál tartanak.
Az Alphabet tavalyi adózott eredménye 12 százalékkal, 34,34 milliárd dollárra, a bevétele 18 százalékkal, 161,86 milliárd dollárra emelkedett.