A tavalyi karácsonyi szezonban, novemberben és decemberben 8 és fél millió darab csokoládémikulást vásároltak a magyarok a hazai kiskereskedelemben 2,2 milliárd forint értékben: 2 százalékkal kevesebbet, mint 2017-ben. A több mint 450 tonnányi téli édességből mennyiségben viszont 5 százalékkal fogyott több.
A preferenciák változatlanok: a tejcsokoládéból készült figurák hozzák az értékbeli forgalom 90 százalékát, sőt, súlyuk a kategóriában évről-évre növekszik. Az étcsokimikulások 5 százalékot generálnak értékben az eladásból, noha az egy évvel korábbi értékhez képest kétszámjegyű csökkenés látható a szegmensnél – közölte a Nielsen.
A kosarakba kerülő csokimikulások közel kilencven százaléka üreges, mennyiségben 6 százalékkal több fogyott belőlük, míg a töltött társaik iránt egyötödével csappant az érdeklődés egyik szezonról a másikra.
A gyártói márkás termékek 95 százalékot tesznek ki, 4 százalékos értékbeli csökkenés mellett. A sajátmárkás télapófigurák ellenben egy év alatt az értékbeli forgalom másfélszeresére növelték az eladásukat.
A magyarok leginkább 56-110 grammos csokoládémikulást vesznek: az értékbeli eladások kétötödét viszi a kiszerelés, míg szorosan nyomukban járnak a 21-55 grammos kiszerelésű figurák (38%). Jelentősen nőtt a nagyobb, 111-200 grammos csokimikulások forgalma: másfélszer több fogyott belőlük mennyiségben, mint a 2017-es szezonban.
Megfigyelhető, hogy a 2500 négyzetméternél nagyobb üzletekben realizálódik az értékbeli forgalom 40 százaléka, ami 5 százalékos értékbeli csökkenés az előző szezonhoz képest. Ellenben a diszkontokban történő értékesítés kétszámjegyű növekedést regisztrált a Nielsen.