Tizenhárom év után úgy tűnik, végre befejeződhet a Berlin-Brandenburg "Willy Brandt" repülőtér építése. Tavaly még szó volt az idei átadásról, ma már nyilvánvaló, hogy erre nem kerülhet sor. A jövő évi szalagátvágás talán összejön, de garancia arra sincs - derült ki a létesítmény jelenlegi igazgatójának friss nyilatkozatából - írta az iho.hu.
Berlin leendő nemzetközi repülőterét eredetileg a város és a régió egyetlen repterének szánták, és átadásakor be akarták zárni a Schönefeld és a Tegel légikikötőket. A beruházás ilyen hosszú csúszása és a légi közlekedés fejlődése miatt azonban a legutóbbi tervek szerint csak a Tegelt fogják bezárni, a Schönefeldi repülőteret bővítenék.
Hét év alatt hozták rendbe a tűzvédelmi rendszert
A brandenburgi reptér nyitását 2012-ben ugyan megünnepelték, de addigra már tudni lehetett, hogy több más hiányosság mellett a tűzvédelmi rendszerrel is gond van, vagyis biztonsági okokból (sem) lehetett átadni az eredetileg 45 milliós, 2040-re 55 milliós forgalomra tervezett létesítményt. Kevésnek bizonyult a várható forgalomhoz képest a check-in pultok száma, és a tetőszerkezettel is gond volt.
Az évek folyamán összesen 150 ezer hibáról készült jegyzék, tervezésben és kivitelezésben egyaránt,
és nehezítették a beruházást az időközben bevezetett új zajvédelmi normák, a kivitelező cégek csődjei, valamint több korrupciós ügy is.
A projekt nyúlik, mint a rétestészta, ám az idő repül, s ez nagy változtatást tett szükségessé: a megnövekedett légi közlekedési igények kielégítésére
tavalyra megépült egy korábban nem tervezett kettes terminál, hatmillió fős kapacitással.
Most pedig végre sikerrel vizsgázott a tűzvédelmi rendszer - ennek kapcsán beszélt az igazgató, Engelbert Lütke Daldrup az immár 11. kitűzött átadási dátumról, jövő októberről - hozzátéve, hogy ez sem száz százalékig biztos. Bőven van ugyanis még munka a poggyászelosztó és -továbbító hálózat, valamint az utastájékoztató rendzser hibáinak kijavításával, és más, kisebb feladatokkal.
Az iho.hu emlékeztet: a késés miatt üresen maradt reptér havi fenntartási költsége 15 millió euró, amihez még hozzá kell számolni a légikikötő "cserbenhagyott" légitársaságai követelte kompenzációt.