Nyolc hibrid villamos-vonat teljesít majd szolgálatot a Hódmezővásárhely és Szeged közötti tram-train vonalán, a járművek 37,2 méter hosszúak és 69,7 tonna súlyúak lesznek. Kétszázan férnek majd fel rá, 92 utas tud leülni, nyolc dupla ajtón lehet felszállni a járműre.
A villamos-vasút legnagyobb utazósebessége óránként száz kilométer a települések között, ilyenkor dízelmotor hajtja a szerelvényt, míg a városon belül a felsővezetékből kapja az áramot. Az uniós közbeszerzési értesítőben olvasható tájékoztatás szerint a MÁV-Start egy, a vasúti és közúti-vasúti felsővezetéki hálózat üzemeltetésére, karbantartására alkalmas, a vasúti pályán sínvezető kerekekkel közlekedni tudó, a vasúti pályát közúton is megközelíteni képes, közúti-vasúti kétéltű felsővezeték-szerelő és karbantartó, zárt felépítménnyel rendelkező jármű beszerzésére írt ki pályázatot - tudta meg a Magyar Nemzet.
A különleges kétéltű telephelye a Szeged-Rókus vasútállomás lesz, és ugyancsak Szegeden, de a rendező pályaudvaron építtet a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő csaknem háromezer négyzetméteres járműkarbantartó csarnokot a tramtrain járművek részére. A csarnokban nagy teljesítményű daruk, emelők, diagnosztikai műszerek, többek közt egy ultrahangos, kerékrepedést vizsgáló berendezés kap helyet.
A járművek beszerzése és a járműtelep létesítése mellett zajlik a vasúti pálya építése és felújítása. A két város közötti vasútvonalat az 1970-es években újították fel, és óránként nyolcvan kilométeres sebességre tervezték, de most olyan pályát alakítanak ki, amely lehetővé teszi tramtrain járatok százas tempóját.
Érdekesség, hogy külön előírások vonatkoznak a városon belüli és kívüli vasútra. Például különböző féktávolságok érvényesek bel- és külterületre, emiatt a szerelvények acélkerekeinek terveit úgy készítik, hogy azok alkalmasak legyenek városi és azon kívüli közlekedésre is. A városi szakaszokon a síneket mindenhol gumiágyba helyezik, a zajhatás és a kerékkopás elkerülése érdekében pedig az ívekben kerékkenő berendezést helyeznek el. Ezáltal sokkal halkabban járnak majd a szerelvények.
A tervek szerint 2021 őszén kezdődő üzemben a villamos-vasút járatai csúcsidőszakban húszpercenként, azon túl harmincpercenként, késő este óránként fogják egymást követni. A járatok két végállomás közötti menetideje tervezetten 42 perc, a két belváros között 32 perc lesz.