Nyitókép: Pixabay.com

Gál Zsombor: sokkal több minőségi bort tudunk majd értékesíteni

Infostart / InfoRádió - Varga Mónika
2019. június 1. 18:22
A magyar borfogyasztás több mint felét még mindig az olcsó, édes borok teszik ki, pedig legalább három-négyszer annyi minőségi, magasabb árkategóriájú bort lehetne termelni és eladni - mondta az InfoRádióban Gál Zsombor, a Magyar Turisztikai Ügynökség bormarketingért felelős szakértője.

A magyar borágazat már régóta vár egy olyan lépésre, hogy megszülessen egy "ernyőmárka", egy erős brandje a magyar bornak, amivel itthon és külföldön egységesen lehetne bemutatni a magyar pincészetek termékeit; így jött létre a "magyar bor személyesen" márkakoncepció - mondta el az InfoRádióban Gál Zsombor, a Magyar Turisztikai Ügynökség bormarketingért felelős szakértője.

"Itt egy teljes kommunikációs keretrendszerről van szó, aminek a központi eleme a magyar borász és a magyar bor karaktere. A magyar borász a kilencvenes évek óta egyéniségével hozzájárult és izgalmassá tette az egész magyar borvertikumot" - hangsúlyozta Gál Zsombor, aki szerint Magyarországon nagyon fontos a borkultúrát frissíteni, megerősíteni.

Hozzátette: nagyon fontos az is, hogy a fiatalok egyre jobban magukénak érezzék a borkultúrát,

külföldön pedig szerinte "nem hogy nem híres a magyar bor, sok országban még a létezéséről sem tudnak".

Úgy látja, nagyon alacsony annak a bornak az aránya, amire a magyarok igazán büszkék lehetnek; "a magyar bortermelés, ami 60-65 ezer hektáron zajlik, csak kis mértékben jelent komoly minőséget,

a budapesti, komoly érdeklődő még egy rendkívül szűk szegmens,

nagyon magas az édes és édesített borok fogyasztása" - tette hozzá.

Az rosszabb minőségű borok még mindig a fogyasztás többségét kiteszik, az átlagos palackár ennek megfelelően rendkívül alacsony - mutatott még rá.

A forgalmazással kapcsolatban egy még aggasztóbb jelenségre hívta fel a figyelmet: a bor nagyon nagy mennyiségben nem is palackos formában megy ki az országból, mintegy 1-1,3 eurós literenkénti áron,

és a fogyasztók így akár meg sem tudják, hogy magyar borral állnak szemben.

A borszakértő szerint épp ezért is van szükség a magyar palackos bor propagandájára, hisz így mindenki palackozni szeretne, ha ennek lesz kultusza. "Ennél három-négyszer több minőségi bort tudunk majd értékesíteni" - fogalmazta meg várakozásait.

Az export újraépítésében a korábbi piacok újraélesztésére és újak felkeresésére szerinte egyaránt szükség van.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Egységes bor márkakoncepció - Gál Zsombor
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást