Az elmúlt időszakban a Takarékcsoport jelentős átalakuláson ment át: a korábbi félszáz takarék egyesülésével 12 regionális pénzintézet jött létre, átalakultak a Takarék Csoport központi szervezetei is. Vida József kiemelte: az új stratégia kialakításával az volt a cél, hogy mind vidéken, mind a városokban, egy olyan univerzális nagy bankot hozzanak létre, amely választ tud adni a különböző kihívásokra.
„Ekkora mértékű banki átalakítás, átszervezés nem történt”
– jegyezte meg. A cél, hogy 750 körüli fiókszámmal, 15 kilométeres körzetben biztosítani tudják a pénzügyi szolgáltatásokat.
Az elnök-vezérigazgató elismerte: vannak olyan települések, ahol be kellett zárniuk fiókot, de bevezettek olyan szolgáltatásokat – mint például a mobil bankfiók –, amelyek olyan településeken is elérhetővé teszik a pénzintézet termékeit, ahol eddig nem volt rá lehetőség. „Inkább adunk, mint elveszünk” – vélekedett Vida József.
Az elnök-vezérigazgató elmondta azt is: a generációk bankja kívánnak lenni. Vannak bankok, ahol már robotok döntenek a hitelkérelmekben – hívta fel a figyelmet.
„A mi világunk egy kicsit emberibb kíván maradni, emberek döntsenek, a szubjektivitás is benne kell, hogy legyen”
– fogalmazott a szakember.
A Takarékcsoport üzleti stratégiája szerint a működési költségeket 5 év alatt 25-30 milliárd forinttal kívánja csökkenteni, 2023-ra 10 százalékos piaci részesedés elérésével és évi 30 milliárd forint körüli, fenntartható adózott eredménnyel számol.