A leggyorsabban terjedő digitális eszköz az okostelevízió, a tavalyi évben ezek aránya nagyot is ugrott a háztartásokban. Ugyanakkor ezek mintha nem a digitális világhoz kapcsolódó funkciókat töltenének be - fogalmazott az InfoRádiónak Bacher János, a GfK piackutató munkatársa.
"Az ilyen készülékekkel rendelkezőknek mindössze az egyharmada használ internetet a készüléken" - említette Bacher János, vagyis nem használják ki azokat a funkciókat, amik miatt ezeket a televíziókat okosnak hívják, és ami a fő célja lenne ezeknek a készülékeknek.
Manapság - mint hozzátette - ezek a készülékek már nem túlságosan drágák, nagyon nagy arányban ma már ilyenek is vannak a boltok polcain, tehát sokan akár tudtukon kívül megvesznek okostelevíziókat, olyanok is, akiknek a funkciókra nincs szükségük.
"A magyar nyelvű tartalmak elérhetősége, hogy ha filmekről beszélünk, lehet némileg korlátos, illetve a piacnak, a fogyasztóknak úgy látszik, időre van szükségük, hogy hozzászokjanak az új funkciókhoz" - tette még hozzá a szakértő.