Nyitókép: Air France

Búcsúzik a Joon

Infostart
2019. január 10. 19:14
Megszűnik az Air France-KLM fiatalosnak szánt brandje, a Joon.

Az Air France különböző okokra hivatkozva bejelentette: megszünteti a Joon-t. Azt közölték, hogy a szakszervezetekkel közös döntést azért hozták meg, mert sem az utasok, sem a dolgozók, sem pedig a befektetők nem igazán értették a Joon mögötti koncepciót - írta az airportal.hu.

A cég kifejezetten nem low-cost, és nem is hibrid légitársaságként akarta definiálni magát, hanem mint egy innovatív, fiatalokat célzó légitársaság, amely az Air France kistestvére.

A többféle márka a csoporton belül végül gyengítette az Air France imgae-ét, ezért azt visszaolvasztják az Air France-ba, ahonnan a flotta és a személyzet érkezett. A járatokat a visszaolvasztás végéig még a Joon fogja üzemeltetni, és az Air France-KLM-csoport pénzügyi teljesítményére nem lesz kihatással.

A légitársaság Budapesten október végétől vette át a járatok teljesítését az Air France-tól.

Az is kiderült, hogy a Benjamin Smith vezette Air France-KLM új megállapodást ért el és írt alá három, légiutas-kísérőket tömörítő szakszervezettel (SNPNC, UNAC, UNSA-PNC), amellyel lezártnak tekintik a személyzet bérvitáját. A vezérigazgató az aláírást követően azt hangsúlyozta, reméli, hogy ezzel a közös megállapodással sikerül visszaállítani a bizalmat a vezetés és a légiutas-kísérők között.