Az ellenőrzött üzletek közel 38 százalékánál talált kifogásolni valót a hatóság – mondta az InfoRádiónak a fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkár. Az elvégzett 800 próbavásárlás alkalmával a túlszámlázás volt a leggyakoribb probléma. A fogyasztó ezekben az esetekben tehát nem annyiért tudta megvenni a terméket, mint amennyi a polcra ki volt írva, vagy a kedvezmények nem voltak a tájékoztatásnak megfelelő mértékűek – tette hozzá Keszthelyi Nikoletta.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium akkreditált laboratóriuma folyamatosan vizsgálja be a karácsonyi dekorációkat. Az 53 ellenőrzött fényfüzér közül 25 bizonyult problémásnak a kockázatértékelések alapján, ezeket a termékeket a hatóság kollégái le is vetették a polcokról, illetve visszahívásra kötelezték az adott üzleteket.
Keszthelyi Nikoletta szerint fontos, hogy olyan üzletekben vásároljunk, ahol szakmai tanácsot tudnak adni, érdemes esetleg szaküzletből beszerezni a fényfüzéreket. „Kerüljük el a bizonytalan eredetű termékeket, piaci árusokat” – fogalmazott, hozzátéve: ilyen esetben ugyanis nehéz érvényt szerezni a felmerülő panasznak.
„A mintavétel tapasztalata azt mutatja, hogy minél olcsóbb egy termék, annál valószínűbb, hogy nem biztonságos”
– emelte ki az államtitkár.
Probléma esetén a vásárló a megyeszékhely szerinti kormányhivatalokhoz és a járási hivatalokhoz fordulni, ott járnak el ugyanis fogyasztóvédelmi hatáskörben – javasolta Keszthelyi Nikolett. Azoknak a vásárlóknak, akiknek külföldi vállalkozással, webáruházzal akadt gondjuk, a minisztériumon belül működő Európai Fogyasztói Központ tud segíteni.