Az őszi hónapokban Európa-szerte és Magyarországon is megtorpant az autópiac. Szeptember és november vége között
4 százalékkal csökkentek az újautó-eladások a magyar piacon, szemben az első nyolchavi 31 százalékos emelkedéssel.
Negatív fordulatról a Napi.hu elemzése szerint nincs szó, a lendületvesztés az új nemzetközi fogyasztásmérési tanúsítvány (WLTP) bevezetésével magyarázható, a következő időszakban valószínűleg behozza a lemaradást a piac - hivatkozik a lap a Magyar Lízingszövetség előrejelzésére.
Az utóbbi években, hónapokban rendre két számjegyű növekedést mutató magyarországi újautó-piac megtorpanása számokban: szeptembertől november végéig 31 184 darabra csökkentek az eladások a Datahouse adatai szerint, miközben az év első nyolc hónapjában még összesítve 31 százalékkal, közel 100 ezerre nőtt az újonnan eladott személyautók száma.
WLTP-bizonyítvány nélkül nem kerülhet forgalomba új autó,
sok modell viszont még nem rendelkezik vele. A magyar piac trendjei párhuzamosak az uniósokéival, 23, illetve 11 százalékkal kevesebb új autó kel el, mint egy évvel korábban, miközben az év első nyolc hónapjában még 6 százalék feletti volt a növekedés.