Hans Dieter Pötsch, a Volkswagen-csoport fb-elnöke szerint még nem született döntés arról, hogy új helyszínre kerüljön a termelés – ami lehet Bulgária vagy Románia –, Herbert Diess vezérigazgató pedig ezt kiegészítette azzal, hogy jelenlegi gyárak is szóba kerülhetnek. A Škoda jelenlegi gyárait viszont elvetették, mivel az utóbbi években már túl drága lett a cseh munkaerő – írja a G7. Így került képbe a győri Audi-gyár is, illetve a lengyelországi Polkowice városában található Volkswagen motorokat készítő üzem.
Az új gyár négy-ötezer embernek adna munkát, vagyis sokkal nagyobb beruházás lenne, mint az ezer főt alkalmazni tervező debreceni BMW-gyár. A Volkswagen nemrég döntött úgy, hogy 44 milliárd eurót költ gyárai átalakítására. A következő öt évben több üzemet alakítanak át elektromos autók gyártására alkalmas üzemekké.
Eddig a Zwickauban működő üzem volt az egyetlen, amely csak elektromos autók gyártásával foglalkozott. Emden lesz a második olyan gyár, ahol csak ilyen járműveket készítenek majd. A hannoveri gyárban, ahol a VW kisbuszait gyártják, a termelési kapacitás nagy részét pedig a jövőben az elektromos kisbusz, az ID Buzz gyártása fogja lekötni.
A cég stratégiája szerint a hagyományos motorral felszerelt autók gyártását Kelet-Európába költöztetik. Az autók összeszerelése nem teremt sok hozzáadott értéket,
sokat számít az olcsó munkaerő, a gyenge szakszervezetek és a magas állami támogatás.
Az autógyártók azért szeretik Magyarországot és a többi kelet-európai országot, mert itt szombaton és vasárnap sem kell leállítani a termelést: a futószalag folyamatosan működik, a munkások három műszakban dolgozhatnak. A kormányok pedig elképesztő állami támogatást adnak egy-egy újonnan betelepülő cégnek.