Nyitókép: Pixabay

Sokkal többen jelentkeznek egy olyan álláshirdetésre, ahol nem titkolják a fizetést

Infostart
2018. november 20. 04:50
A hazai cégek mindössze hét százaléka mondja meg előre a felkínált bért.

A Nyugat-Európában megszokott trendekkel szemben itthon még mindig ritkának számít, ha egy cégnél nyilvánosak a fizetések. A munkaerő-keresésénél is hasonló a helyzet: rendkívül alacsony, csupán 7 százalék azoknak az álláshirdetéseknek az aránya, amelyek tartalmazzák az adott pozícióra kínált fizetést és jutalékokat. Pedig ezekre átlagosan 47 százalékkal több jelentkezés érkezik.

A mérnököknek szóló álláshirdetéseknél négyötödével több jelentkező érkezik, a gyártás/termelés kategóriában pedig 122 százalékkal többen jelentkeznek, ha előre tudják, mennyit kereshetnek az új állásban – derül ki a Profession.hu legújabb elemzéséből. Érdekes módon legkevésbé a szakmunkánál (+21%) és a fizikai munkánál (+15%) számít, hogy tudnak-e előre mérlegelni ezzel az információval, miközben itt a legjellemzőbb, hogy a cégek ezt nyilvánossá teszik.

A munkavállalók a legfontosabb információnak sorrendben

  • a munkavégzés pontos helyét,
  • a munkabért,
  • a munkaidőt,
  • a feladatok leírását és
  • az elvárásokat tekintik.

Ezek azok az elemek, amelyek elengedhetetlenek egy hatékony álláshirdetéshez. Az amerikai Appcast tapasztalatai szerint a legsikeresebb hirdetések kevesebb mint 1000 karakter hosszúak és 50-60 karakteres címmel rendelkeznek. Tartalmazzák a felvételi folyamat leírását és egy határozott toborzó üzenettel végződnek. A hazai piacon a maximum 3000 karakter még megfelelően rövid lehet.