Nyitókép: Pixabay

Szintet léptek a csalók, új módon pályáznak a pénzünkre

Infostart / InfoRádió - Sipos Ildikó
2018. október 24. 13:44
A Magyar Nemzeti Bank nevében próbálnak ügyfelek banki adataihoz hozzájutni csalók. A feladók többnyire nagy összegű pénz várható érkezéséről értesítik a címzetteket.

Az MNB azt tanácsolja: az ügyfelek soha ne válaszoljanak ezekre a levelekre - hívta fel a figyelmet az InfoRádióban a jegybank felügyeleti szóvivője.

Binder István szerint a magyar bankok és a jegybank rendszerei biztonságosak, ezért akarják a csalók az ügyfelek oldaláról megszerezni azokat a bankszámla- vagy bankkártya-azonosítókat, amelyekkel megpróbálnak pénzt leemelni az ügyfelek számláiról.

Eddig főként a bankokra hivatkozva próbáltak az ügyfelekhez férkőzni, a jegybanki hivatkozás újnak számít.

Az e-mailekben - a korábbi klasszikus módszerekhez hasonlóan - azt üzenik, hogy nagy összegű külföldi örökséghez jutott a címzett, és hogy ehhez hozzájusson, valamilyen igazolást kell bemutatni a Magyar Nemzeti Banknál, ehhez kérnek adatokat vagy pénzt.

A másik változat szerint az MNB azért kéri az adatokat, hogy azokat egy adatbázisba elhelyezze és ezzel megelőzzön egy későbbi csalási kísérletet.

Természetesen mindkét állítás valótlan, az MNB - és a többi bank sem kér ilyen módon bankkártya- vagy bankszámla-adatokat,

nem végez fogyasztói átutalással összefüggő ügyintézést, azzal kapcsolatos információt e-mailben nem igényel - hívta fel a figyelmet Binder István.

Ezért "senki ne adja ki ezeket az adatokat, ne is válaszoljanak az e-mailekre. Ha mégis megtették, a saját kereskedelmi bankjuknak jelentsék ezt be, és akkor jó esetben megakadályozható, hogy leemeljék a pénzt" - figyelmeztetett a jegybank felügyeleti szóvivője.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Adathalász csalók az MNB nevében küldenek leveleket
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást