A jegybank szerdai közlése szerint nem volt megfelelő például a biztosító belső kontrollrendszere, a kiszervezési tevékenysége, a közvetítői nyilvántartása, a kötelező gépjárműfelelősség-biztosítás (kgfb) állománykezelése és az IT-biztonság.
A hiányosságok ugyanakkor alapvetően nem érintik a biztosító megbízható működését - közölte az MNB.
A jegybank egyebek mellett megállapította, hogy a biztosító több esetben is elmulasztotta az ügyfélpanaszok megfelelő módon történő kezelését. A kgfb-re vonatkozó kárrendezési ügyekben például az Allianz nem adott mindig megindokolt kártérítési ajánlatot.
A vizsgálat a 2014 decembere és 2018 májusa közötti időszakra vonatkozott.
A jogsértések miatt az MNB 75 millió forint felügyeleti és 50 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki az Allianz biztosítóra, valamint kötelezte, illetve figyelmeztette a jogszabályoknak megfelelő működésre.
A jegybank a bírságot a biztosító piaci súlyából fakadó piaci- és ügyfélkockázatok, a jogsértések súlyossága, illetve számossága alapján állapította meg. A biztosítónak 2019. január 31-ig kell írásban tájékoztatni az MNB-t a jogsértések megszüntetése érdekében tett intézkedéseiről.