Az okoseszközök térnyerése és a lakosság digitalizálódása együttesen elég erős és markáns hatást gyakorol a médiafogyasztási szokásainkra - mondta a GKI Digital üzletágvezetője.
Madar Norbert megállapította azt is, hogy a kedvenc műsorokat akkor nézzük, amikor időnk, energiánk, kedvünk van hozzá, ez pedig nagyban kedvez a "streaming", azaz a megtekintés alapú, havidíjas alapú szolgáltatásoknak, ahol filmeket, sorozatokat, vagy akár saját gyártású tv-műsorokat akkor és olyan eszközökön tudunk elfogyasztani, ahol akarunk.
Mint mondta, a televíziós tartalomra továbbra is szüksége van az embereknek, csak a tv, mint közvetítő eszköz, mint csatorna alakul át és megy át bármilyen okos platformra - telefonra, tabletre, laptopra - így bárhol, bármikor meg tudjuk nézni.
"A díjak csökkenése alapvetően érdeke a piacnak, hiszen
a legfiatalabb "Z" generáció 98 százalékban rendelkezik okoseszközökkel, és az ő esetükben a tartalomfogyasztás még inkább az online csatornák irányába terelődik,
viszont a jövedelmi korlátaik elég erősen jelen vannak, ezért egy alacsonyabb árréssel működő szolgáltatás vonzóbb lehet számukra is" - hangsúlyozta Madar Norbert.
A zeneszolgáltatók 1000-2000 forint között kínálják a havi előfizetéseiket, a filmekre, sorozatokat szakosodott szereplők inkább a 3000 forintos sávban mozogtak, ami azért már megterheli egy fiatal egyetemista, vagy középiskolás havi büdzséjét, de egy olcsóbb szolgáltatás elég vonzó lehet számukra is - tette hozzá.