Az elmúlt hat évben folyamatosan nőtt a magyar utakon futó autók száma, és az idei első félévben elérte a 3,58 millió darabot. Az autóállomány dinamikus bővülését mutatja, hogy a tavalyi egész éves 272 ezres új üzembe helyezés után - amely tartalmazza az import használt autókat is - idén csak az első félévben 150 ezer autót regisztráltak. Ha időarányosan előrevetítjük ezt a számot, akkor 2018-ban összejöhet a 300 ezer darab, amivel 15 éves rekord dőlne meg - írta a Portfolio.
A háztartások közel fele (46 százalék) rendelkezik autóval, a gépjárművek jellemzően saját tulajdonban vannak, céges autó csak a háztartások töredékében (2-3 százalék) található - derül ki a Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által készített felmérésből.
A Bosch-felmérés adatai alapján az autópark átlagos életkora 2018 első negyedévében 13,9 év, ez 0,7 évvel magasabb a két évvel ezelőtt mértnél.
Az autók életkori megoszlása a felméréssorozat kezdete, 2008 óta folyamatosan romlik,
aminek az elemzés szerint elsősorban a 2008-as válság és annak következtében az újautó-vásárlások tartós visszaesése az oka. Ugyanakkor a folyamat az utóbbi években lelassult és a 2012-es mélypontot követően, 2014 óta egyre inkább érezhető az újautó-piac fellendülése.
A KSH friss adatai azonban még lehangolóbb képet mutatnak a magyar utakon futó személygépkocsik átlagéletkorának tekintetében: az idei első félév végén náluk ez 14,2 év volt, de már tavaly is 14,1. A hivatal statisztikái szerint már sorozatban 11 éve emelkedik az autók átlagéletkora, így nem sok esély van rá, hogy belátható időn belül a 10 év alá lehetne ezt tornászni. Ezt egyébként 2003-ban sikerült a legjobban megközelíteni (10,3), azóta folyamatosan öregszik az állomány, az újautó-eladások 2014-es fellendülése ellenére.