Ahogy az várható volt, idén tavasszal a ferihegyi 1. futópálya betonjának javítása és az ezzel járó pályazár miatt megnőttek a lakossági zajpanaszok a főváros XVII. kerületében, hiszen a repülőgépeket ideiglenesen csak errefelé lehetett átirányítani - olvasható a Budapest Airport közleményében.
A repülőtéri 2. futópálya rákoshegyi végére normál esetben a forgalom legfeljebb 5 %-a esik, a felújítás három és fél hónapja alatt viszont minden repülőgép ebben az irányban közlekedett. Emiatt a Budapest Airport önkéntes lakossági hangszigetelési programot hirdetett a zajnak legjobban kitett részeken, sőt, annak a határain is túl.
A program lényege, hogy a repülőtérhez legközelebb eső, kertvárosi részeken a Budapest Airport költségén elvégzik a lakóházak ablakainak hangszigetelését.
Ez – a mérések szerint – 10-15 decibeles zajcsökkentést eredményez, ami a gyakorlatban nagyjából felére csökkenti a lakószobákban hallható külső zajokat.
Az ablakszigetelés egy másik „mellékhatása”, hogy jelentősen csökkenti a fűtési költségeket, mert az extra réteggel ellátott üvegtábláknak lényegesen jobb a hőszigetelésük is.
Átlagos hangszigetelésű ablakokat feltételezve összességében akár 40 decibeles hangszigetelő képesség is elérhető a kivitelező által alkalmazott megoldásokkal, amikkel a beltéri határértékek alatt tartható a zajterhelés szintje a zajgátló védőövezetekben lévő lakóingatlanokban is. A fenti megoldáson túl
a lakóingatlan tulajdonosa költségmegosztással járó ablakcserét is igényelhet.
A Budapest Airport ebben az esetben a szigetelés összegéig támogatja az ablakcsere költségét. A mostani program egyébként nem ért véget, aki kéri és jogosult rá (az ingatlana a zajgátló védőövezetbe esik), annak ezután is elvégzik az ablakszigetelést.