Ezt a mennyiséget a gyár 2012 tavasza óta tartó fennállása alatt, mintegy 6,5 év alatt érte el. A legelső modell – az azóta megszüntetett – D-osztály volt, az egymilliomodik pedig egy A-osztályú autó – moöndta Ludvig Orsolya.
A Mercedes legnagyobb piacai az Egyesült Államok, Kína és Németország; a CLA és CLA Shooting Brake kizárólag a kecskeméti üzemben készül, innen viszik a világ több mint 100 országába.
Év végére vagy jövő év elejére előreláthatóan elkészül az új festőüzem, 2020-ban pedig már termelni is fog. A többi épület alapjai már készülnek, a területrendezés pedig lezárult – mondta a fejlesztésekről a kommunikációs vezető. Lesz új présüzem, karosszériaüzem és összeszerelő-üzem is. 2019 végére befejezik az építkezést, 2021 elején pedig beindul a termelés.
Az új üzem a Daimler cégcsoport legmodernebb, flexibilis gyártásra képes gyártósora lesz.
"Gyakorlatilag bármilyen Mercedes-személyautót fogunk tudni gyártani” - hangsúlyozta Ludvig Orsolya.