Nyitókép: Pixabay

Kiderült, mi van a magyar ételfutárok dobozában

Infostart
2018. augusztus 31. 13:21
Három év alatt kis híján megduplázódott, és mára meghaladja a milliós határt a házhoz szállított ételek havi adagszáma. Az átlagos rendelési érték háromezer forint.

Rászoktak a magyarok az ételrendelésre, s a piac minden tekintetben nő: egyre többen és egyre többért vásárolnak ételt online. A házhoz szállított ételek forgalma évről évre több százezer adaggal bővül, ma már háromezer forintos a rendelési átlagérték – tájékoztatta a Világgazdaságot Szórád Gábor, a NetPincér ügyvezető igazgatója. Hétköznapokon és hétvégeken szinte ugyanakkora az átlagos rendelésszám, bár a hét eleje sokkal gyengébb, mint a hét második fele, az ebédrendelések és a vacsorarendelések aránya szinte azonos.

Az étel-házhozszállítás piacára a jó idő kevésbé van hatással, mint az éttermekére, sőt az esős idő még nagyobb felfutást is hoz, mint a napsütéses. Nyáron 10-20 százalékkal kevesebb a rendelés, mint a többi évszakban, a meredek visszaesések pedig jellemzően a nagy ünnepek előtt mutatkoznak.

A vidéki városokban Budapestet jelentősen meghaladó mértékben nő a forgalom. A tíz legaktívabb település, illetve kerület toplistájára a budapesti központi városrészek mellett egyelőre csak Pécs került fel, de az élbolyt szorosan követi Győr és Debrecen is az idei első féléves rendelésszám szerint.

A jellemzően két főre szóló, átlagosan háromezer forintos számlák közel felét már hitel- és SZÉP-kártyával fizetik ki, míg néhány éve csak egyharmadnyi volt a kártyás arány. Toronymagasan a pizza vezeti a kedvencek toplistáját: minden negyedik rendelésben szerepel. A különféle (például magyaros) ételeket magában foglaló kategória, a frissensülteké stabilan a második helyet foglalja el, miközben a desszert, a burger, a leves, a saláta, a tésztafélék időnként helyet cserélnek.