A Magyar Közút Nonprofit Zrt. augusztus 22-én adta át az M7-es felújításának első üteméhez kapcsolódóan a munkaterületet a kivitelezőnek, ahol életbe is lépett a sávelhúzásos terelés - mondta Pécsi Norbert, a Magyar Közútkezelő szóvivője.
A Budapest felé vezető oldalon a leállósávon, illetve a külső sávon haladhat a forgalom a 102-es kilométerszelvénytől kezdődően, illetve mivel teljes pályaoldali zár van, ezért
Letenye felé egy sávon haladhat a forgalom. Hosszabb menetidővel számolhatnak az autósok,
és azt is tanácsoljuk, ha tehetik, utazás előtt tájékozódjanak az aktuális forgalmi helyzetről a www.utinform.hu oldalon - tette hozzá Pécsi Norbert.
Ütemterv
Két ütemben valósul meg a 20 kilométernyi szakasz felújítása:
az első ütemben a 102-es és 111-es kilométerszelvények között, vagyis a Siófok Centrum és a Zamárdi csomópont között zajlanak majd felújítási munkálatok. Aki Siófokig szeretne eljutni
Siófok-keletnél ki tud hajtani, és a balatonvilágosi csomópont is korlátozás nélkül elérhető.
Mint mondta, az első ütemmel november elejéig szeretnének végezni, ugyanis a téli üzemeltetési időszakban se felújítási munkák, se terelések nincsenek érvényben. Márciusban viszont újra kezdődik a munka Balatonvilágos és Siófok között, mintegy 12 kilométeren. A cél, hogy a nyári főszezon kezdete előtt a befejeződjenek a munkálatok.
Nem lesz három sáv
Pécsi Norbert beszámolt arról, hogy az M7-es három sávossá bővítését érintő feladatok nincsenek napirenden, de hozzátette azt is, hogy a Budapest felé vezető oldalon Székesfehérvártól három sávos az autópálya, illetve ami pozitív fejlemény lehet a jövőre nézve, hogy a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában
dolgoznak az 710-es főút elkerülő szakaszának M7-es autópályára történő bekötésén, ami a balatonvilágosi csomópontnál tapasztalható torlódást tudná jelentős mértékben csökkenteni.