A lap szerint a magyarok továbbra is elsősorban a használt autókat keresik, az újonnan megvásárolt gépkocsik túlnyomó része a cégeknél, vállalkozásoknál köt ki. Éppen ezért a hazai személygépkocsi-állomány átlagéletkora hosszú évek óta növekszik, mostanra meghaladta a 14 évet.
A lakosság új jármű vásárlását nem engedheti meg magának anyagilag, hiszen még a legolcsóbb új autók is 2 millió forinttól indulnak. A portál hozzáteszi: egy használt autó megvásárlása pénzügyi szempontból kifejezetten okos döntés is lehet, hiszen ilyenkor nem az új tulajdonos szenvedi el azt az óriási értékcsökkenést, amely a szalonból kigurulva végbemegy az autón.
2018 első felében a legnépszerűbb új személygépkocsik a Suzuki Vitara és SX4-Cross, a Dacia Duster, az Opel Astra és a Toyota Yaris voltak Magyarországon. A lap munkatársai éppen ezért Suzuki Vitarára, Opel Astrára és Toyota Yarisra kértekk árajánlatot 5-5 különböző autószalontól, hogy kiderítsék, mennyit tudnak lefaragni a listaárból.
A kiválasztott Suzuki eredeti bruttó vételára 5 756 500 forint, az egyik fővárosi szalon azonban felajánlott egy 730 ezer forintos kedvezményt, illetve további, 26 500 forintos "egyedi kedvezményt" is. A végösszeg így áfával és regisztrációs adóval együtt 5 millió forintra jött ki.
Az Opel bruttó listaára 7,3 millió forint, amelyből az egyik szalon 1,2 millió forintos árengedményt ajánlott fel. Egy másik szalon pedig 1,1 millió forintot engedett volna el.
A 4 125 000 forintos Toyotából mindegyik ajánlat több százezer forintot engedett volna el. A legkisebb felkínált kedvezmény 255 ezer forintos, a legkedvezőbb ajánlat pedig 400 ezer forintos volt.
A fenti példák alapján jól látható tehát, hogy még egy egyszerű levél megírásával is jelentős árengedményeket érhetünk el – összegzi a lap.