Miután a németországi Lidl áprilisban bejelentette, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti műanyag-felhasználását, az áruházlánc hazai leányvállalata július elején azt is vállalta, hogy a jövő év végéig mind a 169 magyarországi üzletben megszünteti az egyszer használatos műanyag termékek (szívószálak, eldobható poharak, tányérok, evőeszközök, fültisztító pálcikák) értékesítését. A Világgazdaságnak elmondták
a versenytársak, szintén stratégiai célként tűzték ki a műanyaghulladék mennyiségének számottevő csökkentését.
A Tesco csoport célja, hogy 2025-ig az áruházláncban használt összes csomagolóanyag teljesen újrahasznosítható vagy komposztálható legyen. Magyarországi áruházaikban ma a vásárlások 10 százalékához adnak el egyszer használatos nejlonszatyrot, de ezek helyett is mielőbb környezetkímélőbb megoldást nyújtanának. Az online vásárlásoknál már bevásárlótáskák nélkül szállítják házhoz a termékeket (kivéve azoknál, amelyeknél higiéniai előírások miatt szükséges a zacskó).
Ez egy év alatt hárommillióval kevesebb szatyrot jelent.
Az Auchannál mellőzik a csomagolóanyagoknál a PVC-t és a polisztirolt, és cél a kis méretű nejlonzacskók kiváltása papírral vagy más, fóliagyártásra alkalmas, lebomló alapanyaggal.
A SPAR-nál többek között bevezették a lebomló, komposztálható táskákat. A cég által kínált megoldások (papírtáskák, újra felhasználható zacskók stb.) nyomán tavaly a vásárlók ötöde már a környezetbarát, többször használatos zacskókat részesítette előnyben.
A CBA előnyben részesíti a papír csomagolóanyagokat, és kínálnak kartondobozokat is, amelyeket sok vásárló a teherbírásuk miatt kedvelt meg. Az egyszer használatos evőeszközök, tányérok közül idén is a papírból készültek élveznek előnyt.
Az Aldinál sok terméket többször használatos ládákban szállítanak a boltokban, a gyümölcsöt és zöldséget csomagolás nélkül kínálják. Műanyag bevásárlószatyraik 80 százalékban újrahasznosított anyagból készülnek.