Az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke emlékeztetett arra, hogy 25 éve kis motorgyárként indult a győri üzem, amely napjainkban, több mint nyolcmilliárd eurós beruházásokat követően ötmillió négyzetméteren, 12 és fél ezernél több munkatársat foglalkoztatva kilencezer motort és ötszáz járművet bocsát ki naponta.
Achim Heinfling hangsúlyozta: ez a fejlődés minden negyedszázaddal ezelőtti elképzelést és várakozást felülmúl, az itt felhalmozott technikára és szaktudásra pedig komolyan épít az Audi, amikor az elektromobilitásban játszandó fontos szerepre készül.
Az eseményen Peter Kössler, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatója arról beszélt, hogy a győri járműgyár - amelyben eddig 33 milliónál több erőforrás és több mint 1,1 millió autó készült az elmúlt negyedszázadban - példamutató az Audi-konszern számára.
Mint mondta, a győri üzem fontos része a konszernnek, a brüsszeli gyárban nemsokára sorozatgyártásba kerülő teljesen elektromos SUV-juk "szíve" is Győrben készül.
2025-re minden alapmodelljük elérhető lesz elektromos meghajtású változatban is, amivel minden szegmensben jelen lesz a konszern a nem hagyományos meghajtással - mondta Peter Kössler, aki szerint a győri gyár felkészült a jelen és a jövő kihívásaira.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a modern kori ipari forradalom megjelenítőjeként beszélt az Audi győri gyáráról. Az elmúlt hét-nyolc évben megduplázódott, tavaly meghaladta a 8 ezer milliárd forintot a magyar autóipar teljesítménye. Ma Magyarország az európai autógyártás, az európai autóipar egyik meghatározó fellegvára - jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter. Az ágazatnak kiemelkedően fontos szerepe van abban, hogy négy százalék fölött maradjon a gazdasági növekedés mértéke - tette hozzá.