Az autóalkatrész-gyártónál komoly problémát jelent, hogy egyre nehezebb találni és megtartani a munkaerőt. A cég vezetése ezért úgy döntött, folyamatosan figyeli és interjúztatja a potenciális munkavállalókat. A toborzási kommunikációban a lehetséges dolgozók által elképzelt béreket hangsúlyozzák – fejtette ki Kamarás Csaba. „Úgy hirdetünk, hogy feltűnő legyen, úgy hirdetünk, hogy humoros legyen, karikatúrákkal” – tette hozzá. Az Ungwire vezetője elmondása szerint sok újszerű eszközt vetnek be a toborzásnál, jelentős PR-tevékenységet is folytatnak.
Pár éve az addig használt eszközök hatástalannak bizonyultak, ezért kellet más megoldások irányába fordulniuk. A vállalat jelentős fluktuációval és nagy létszammal dolgozik – tájékoztatott Kamarás Csaba. Mivel a munkaerő-toborzás új módszerei és a munkabér növekedése többletköltséget jelentenek, ez az árakban is megjelenik. A munkavállalók bérigénye az elmúlt években 30-40 szézalékkal emelkedett – tette hozzá a célvezető.