Egyre többen utaznak a sikerfilmek hatására

Infostart
2018. április 18. 07:11
Egy friss globális kutatás szerint egyre több ember utazási döntéseit befolyásolják a sikerfilmek.

Tavaly legalább nyolcvanmillió ember választotta meg úti célját filmek és tévésorozatok alapján. Bár azt eddig is lehetett tudni, hogy a desztinációk népszerűsítésében komoly szerep jut az ott játszódó filmeknek, azoknak a száma, akik kifejezetten egy-egy film miatt indulnak el egy bizonyos desztinációba, megduplázódott az utóbbi öt év során - írta a Turizmus.com.

A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) által is díjazott TCI Research nevű kutatóintézet összeállított egy listát a top 10 úti célról, amelyek – jelentős részben - az ott forgatott filmek miatt vonzzák a turisták tömegeit.

Az elemzés szerint a filmek által utazásra motivált látogatók jelentős számban vannak az ezredfordulón születettek között,

illetve olyan küldőpiacokon, mint Kína és az Öböl-térség államai.

A legkedveltebb filmes úti célok:

  • Los Angeles
  • Skócia
  • London
  • Firenze
  • New York
  • Hongkong
  • Izland
  • Írország
  • Új-Zéland
  • Párizs
  • Kolumbia
  • Berlin
  • Dubai

Több ok miatt is érdemes ezeket az utazókat megcélozniuk a desztinációknak:

  • a filmőrültek sokkal aktívabban osztják meg élményeiket a szociális hálón (+27%) és több utólagos értékelést (+6%) tesznek, mint az átlagos látogatók
  • utazásuk során 19%-kal több kulturális látnivalót keresnek fel, illetve természettel kapcsolatos aktivitásban vesznek részt, mint az átlagos utazók. Általában elégedettebbek a kirándulásokkal (+31%), a táj szépségével (+21%), továbbá a kulturális sokszínűséggel is (+29%)
  • ráadásul fogékonyabbak a desztinációs reklámokra és a rendszeresebben utaznak a főszezonon kívüli időszakban.

A kutatás szerint a filmek ma már ugyanakkora befolyással bírnak az utazók döntéseire, mint az utazási irodák.