Nyitókép: Pixabay

Elviselnénk a reklámokat ingyen wifiért cserébe

Infostart / InfoRádió - Czwick Dávid
2018. április 14. 18:00
A magyar internetezők fele keresi a közterületeken az ingyenes vezeték nélküli internetes pontokat. Közülük sokan akár negyedóránként is hajlandók egy-egy hirdetést megnézni, ha cserébe jó minőségű a hozzáférés - derül ki PushAir magyar innovatív vállalat kutatásából.

Az okos kommunikációs eszközöket használó magyarok több mint fele hajlandó lenne szemet hunyni a reklámok felett az ingyenes wifiért cserébe. A PushAir legfrissebb felmérése szerint a hazai felhasználók 58 százaléka hajlandó lenne a minőségi, szélessávú ingyenes wifiért cserébe reklámfogyasztásra, míg ezt a lehetőséget 100 válaszadó közül csak 42 utasította el kategorikusan. A megkérdezettek 29 százaléka a bejelentkező képernyőn találkozna legszívesebben a reklámokkal.

Az InfoRádiónak Bicsérdy Gergő, a PushAir stratégiai igazgatója azt mondta, hogy az embereknek nagyjából a fele hajlandó keresni a wifiket, előszeretettel nézi közterületeken, kávézókban, és keresi az ilyen lehetőségeket.

"15 percenként, félóránként, vagy csak a bejelentkező képernyőn néhány másodpercnyi kreatív tartalom abszolút nem jelent a felhasználóknak problémát"

- mondta Bicsérdy Gergő.

Az igazgató kifejtette, hogy ők általában hat és kilenc másodperc hosszúságú megszakítást szoktak javasolni, mert ez még nem okoz türelmetlenséget a felhasználóknak. A 15 másodperc feletti időtartam tapasztalataik szerint már zavaró tud lenni.

A wifi sebessége mellett a felhasználóknak még a biztonság nagyon fontos - emelte ki Bicsérdy Gergő. A felhasználók rögtön a kapcsolódás előtt megtekinthetik, hogy milyen felhasználási feltételek vonatkoznak rájuk az ingyen wifi igénylésénél, és eldönthetik, hogy élnek-e vele.

"Magyarországon egy jelentős olyan anyagi háttérrel rendelkező felhasználó réteg van, amelynek ez a jó minőségű, nagy sebességű ingyenes internetelérés még kifejezetten vonzó lehetőség" - tette hozzá Bicsérdy Gergő.

A megkérdezettek többsége a mobilkommunikációs eszközön végzett három leginkább jellemző tevékenységként a közösségimédia-felületeken történő barangolást (64%), a böngészést (62%) és az e-mailes levelezést (52%) jelölte meg. A legjellemzőbb tevékenységek köréből alig maradt le a térképek és menetrendek ellenőrzése (49%), valamint a híroldalak olvasása (30%).


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Elviselnénk a reklámokat ingyen wifiért cserébe
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást