"A folyamat kezdetén intenzív tárgyalásokat kezdtünk, hogy a megújult működési rendben a szentgotthárdi gyár fontos pillér lehessen. Ez eredményesen zárult abból a szempontból, hogy megállapodtunk: az Opel gyárban 2020-ban megkezdik a Peugeot 1,2 literes, háromhengeres benzines turbómotorjainak gyártását" - mondta Szijjártó Péter.
Ezzel a döntéssel a Peugeot-csoport világossá tette, hogy hosszú távon számol a magyar gyár kapacitásaival, és így sikerült megőrizni az ottani munkahelyeket és a gyárnak kiszámítható, biztos jövője van - hangsúlyozta a külgazdasági és külügyminiszter.
A tárcavezető az InfoRádióban kifejtette: a gyár 2020-ig változatlan kapacitásban gyártja a jelenleg is gyártott ötféle Opel-motort, 2020-tól pedig az új Peugeot motorokat gyárnanak majd 110 és 130 lóerős változatban. Ezt a motortípust
már háromszor választottak meg az év motorjának.
Szijjártó Péter hangsúlyozta, az eddigi adatok szerint az autóipar lendülete 2018-ban is fennmaradhat, hiszen
- az ágazat januári teljesítménye 10 százalékkal nőtt,
- az idei 15 nagyberuházásból 9 az autóiparba érkezett.
A legnagyobb elsőkörös beszállítók kapacitása folyamatosan bővül, az Audi január óta már elektromos motorokat is gyárt Magyarországon, és épül a Daimler új üzeme Kecskeméten, így Magyarország továbbra is az autógyártás egyik európai nagyhatalma lehet - tette hozzá az MTI tudósítása szerint.
Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd vezérigazgatója a sajtótájékoztatón közölte: az új gyártási folyamathoz szükséges beruházások már megkezdődtek, a terveket felerészt helyi beszállítókkal valósítják meg. A magyarországi üzem mellett szólt a fejlett gyártási technológia, a versenyképesség, a teljesítmény - tette hozzá. A vezérigazgató az infrastrukturális fejlesztésekben állami segítségnyújtást sürgetett, ezért - mint mondta - folytatni kívánják az együttműködést a kormánnyal.