Péntek este tíztől várhatóan február 19-én hétfő éjfélig nem lesz elérhető a Telekom telefonos és online önkiszolgáló felülete, illetve mobilalkalmazásuk sem és az üzletekben is csak korlátozottan szolgálják ki ügyfeleiket. A Telenor esetében szombat este 10 órától várhatóan vasárnap délig lesznek hasonló ügyfélszolgálatot érintő karbantartások. Ezekről Jánosa Barbara a Telenor kommunikációs munkatársa beszélt az InfoRádióban. Többek között a SIM-kártyacsere, az egyenlegfeltöltés, -lekérdezés, az adatjegyfeltöltés és a telefonszámla-befizetés nem fog működni az említett időszakban – tájékoztatott a cég munkatársa. A szünetelő szolgáltatások teljes körű felsorolása a Telenor honlapján olvasható – tette hozzá.
Kérdésünkre a társaság illetékese arról tájékoztatott, hogy véletlen egybeesés, hogy a két szolgáltató egyszerre ütemezte karbantartásait. Ezekről nem egyeztettek – mondta, majd kifejtette miért szükségesek ezek a lépések. „Fejlesztést végzünk az ügyfélkiszolgáló rendszereinket” – mondta, hozzátéve, hogy így tudják színvonalasan kielégíteni a fogyasztói igényeket.
A Telenor képviselője leszögezte, hogy az alapvető kommunikációs szolgáltatásokat mobilinternetezést, SMS-küldését és a hanghívásokat a munkálatok nem érintik, ezek zavartalanul használhatók lesznek. Viszont a Telenoros ügyfelek egyik felületen sem tudnak majd ez idő alatt egyenleget feltölteni vagy ezt lekérdezni. Egyik cégnél sem lehet továbbá lehetőség az üzemszünet alatt SIM-kártyával kapcsolatos ügyintézésekre új készülékeket és szolgáltatásokat érintő szerződések megkötésére sem. Mindkét érintett társaság ingyenes és korlátlan mobiladat forgalmat biztosít ügyfeleinek a korlátozás idejére.