A versenyhivatal a pénteki közleményében kiemelte, hogy a bírság kevesebb mint a fele annak, amire a Vodafone többszörös visszaesőként számíthatott, mivel a hivatal úgy ítélte meg, hogy a telekommunikációs szolgáltató egyértelmű lépésekkel igazolta kifogásolt magatartásának megváltozását.
A GVH a Vodafone készülékeinek értékesítési ajánlatait népszerűsítő, 2013 októberétől megjelenő reklámkampányokat vizsgálva megállapította, hogy a tájékoztatás megtévesztő volt a készülékek tényleges áráról, mivel az akciós ár mellett nem tüntették fel a hűségidő alatt havonta fizetendő extra készülékdíjat. A GVH szerint a fogyasztókban az a téves benyomás alakulhatott ki, hogy az ár különösen kedvező és tévesen hihették, hogy az árnak csupán a kiemeléssel érintett elemét kell megfizetniük.
A Vodafone a jogsértést nem ismerte el, de az együttműködés jeleként a piaci gyakorlaton túlmenően szigorította megfelelési programját, módosította kereskedelmi gyakorlatát az érintett készülékértékesítéseket is, továbbá - jelentős pénzügyi terhet vállalva - felajánlotta a határozott idejű szerződések ingyenes felbontásának lehetőségét az érintett fogyasztók számára - tették hozzá.
A GVH kiemelt célnak tekinti a jogsértés miatt kárt szenvedett vagy hátrányos helyzetbe került fogyasztók, vállalkozások ellentételezését, ehhez pedig a bírságolás mellett a bírság csökkentése is hozzájárulhat megfelelési erőfeszítések vagy az eljárás során tanúsított együttműködés esetén - olvasható a közleményben.