A gazdálkodó szervezetek jelentős többsége elektronikusan tartja a kapcsolatot a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal. Az egyéni vállalkozók esetében az adóügyek intézésében nem lesz változás, hiszen számukra továbbra is az ügyfélkapun keresztül történik a kommunikáció. Mindehhez csak ügyfélkapus regisztrációra vagy tárhely szolgáltatást is magában foglaló e-személyi igazolványra van szükség.
Nem tudni, meddig tart
A cégkapura történő zökkenőmentes átállás érdekében a NAV "kellő felkészülési időt" biztosít a cégeknek és átmeneti időszakot vezetnek be a vállalkozások kérésére - írta az adóhatóság közleményében, azt azonban nem közölte, meddig tart ez az időszak.
Ennek értelmében a cégek – épp úgy, ahogy jelenleg – jövőre is a képviselőik ügyfélkapus tárhelyén keresztül kommunikálhatnak a NAV-val. A képviseleti jogosultságok is változatlanok, azokat nem kell újra bejelenteni.
Ügyfélkapu vagy cégkapu: az átmeneti időszakban a cég választ. A NAV kizárólag az adózótól cégkapun keresztül érkezett ügyekben küldi a válaszüzenetet a cégkapun keresztül, minden más esetben az ügyfélkaput használja.