Nagy változás jön az ügyintézésben

Infostart
2017. november 22. 18:13
Január elsejétől élesben működik az úgynevezett e-Papír rendszer, azaz internetes felületen, azonosítás után nyújthatók be hivatalos dokumentumok - értesült az InfoRádió egy háttérbeszélgetésen. Dávid Róbert, a Belügyminisztérium e-közigazgatási főosztályvezetője elmondta: jövőre már több százezer beadvány is érkezhet elektronikusan.

„Január 1-től tervezzük bevezetni az e-Papír szolgáltatást.

Ez az állampolgárok számára lehetővé teszi, hogy az állammal történő elektronikus ügyeiket a digitális térben valósítsák meg” - jelentette ki a Belügyminisztérium e-közigazgatási főosztályvezetője.

Dávid Róbert hozzátette, a szolgáltatás látszatra hasonlít az email-küldésre, de több szempontból is több annál. A Belügyminisztérium e-közigazgatási főosztályvezetője elmondta, a szolgáltatás igénybevételéhez azonosításra van szükség.

„A szolgáltatás Ügyfélkapu és az Ügyfélkapu melletti elektronikus azonosítási lehetőségekkel vehető igénybe. Ez utóbbiak közé tartozik az elektronikus személyi igazolvánnyal történő és a részleges kódú telefonos azonosítási szolgáltatás is.”

Dávid Róbert jelezte, széles azon ügyek spektruma, amelyeket ilyen módon lehet majd intézni, hozzátéve, hogy olyan ügyeket nem lehet majd az e-Papíron keresztül kezdeményezni, amelyekre elektronikus űrlapszolgáltatás vehető igénybe.

„A nyári tesztüzem tapasztalatai jónak mondhatók, a közigazgatási szervezetek folyamatosan csatlakoznak.”

Az első negyedév végére több százezer, de akár milliós nagyságrendű beadvány is fog érkezni – hangsúlyozta a Belügyminisztérium e-közigazgatási főosztályvezetője.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Nagy változás jön az ügyintézésben
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást