A légitársaság tájékoztatása szerint a gép épségben leszállt Goose Bay repülőterén. A gépen 520-an utaztak, 496 utas és 24 főnyi személyzet.
Az utasok által készített és a világhálóra feltett képek tanúsága szerint a megsérült hajtóműnek a balesetben teljesen eltűnt az elülső gondolája.
A "technical issue" on an Air France Airbus A380 today. An engine blowout and failure occurred halfway over the Atlantic Ocean pic.twitter.com/x2OiIdSgT3
— Tyler M.M. Oplinger (@Pilot_Ty) October 1, 2017
Az egyik utas, Pamela Adams egy telefoninterjúban azt mondta, hogy hatalmas csattanást hallottak. "Úgy tűnt, mintha 35 000 láb magasságban (10 668 méter) egy dzsíppel ütközött volna a repülőgép" - mondta. Hozzátette, hogy megkapaszkodtak és leültek, a pilóta egyenesbe hozta a gépet. Nem sokkal később a hangosbemondóban közölték, hogy az egyik hajtómű felmondta a szolgálatot és Kanadában kényszerleszállást hajtanak végre.
Air France Airbus forced to divert after part of its engine started to break up over the Atlantic ocean. https://t.co/3jesa584ho pic.twitter.com/2u57qPaQcZ
— Ahmed Mohamed (@Asmali77) October 1, 2017
A gépen nem volt pánik, a járat kilencven perccel később gond nélkül landolt.
Engine failure halfway over the Atlantic Ocean #airfrance #airfrance66 #AF66 #birdstrike possibly pic.twitter.com/ETAFw2WIDR
— marley.remy (@theamadoor) September 30, 2017
Az AFP tudósítása szerint az utasoknak a leszállás után még pár órát a repülőn kellett tölteniük, mivel a francia légierő által üzemeltetett, a transzatlanti gépek számára veszély esetére megjelölt Goose Bay-i reptér nem tudta kezelni az A380-as óriásgépet. Vasárnap hajnalban két Boeing 777-est küldött a légitársaság az utasokért, amikkel Los Angelesbe vitték az utasokat.
- Az Air France flottájában tíz Airbus A-380-as gép van.
- Eddig hasonló probléma egyedül a Quantas A-380-asával volt, 2010-ben.