Idősebb autók esetében ennek egész egyszerűen nincs értelme és nem csak gazdaságossági szempontból - jelentette ki a Handelsblatt lapnak adott interjúban, megjegyezve, hogy akkor már sokkal több értelme lenne egész egyszerűen kivonni a forgalomból a korosabb dízel autókat.
Az Automobilwoche lapnak Gunnar Herrmann
egy "nyitott szívműtét" bonyolultságához hasonlította a szükséges hardver-átalakítást, ugyanis a legapróbb alkatrészeket is most kellene kifejleszteni, tesztelni és engedélyeztetni hozzá.
Ezt pedig egész egyszerűen nem lehet a márkakereskedői és márkaszerviz hálózat bevonásával véghezvinni - mondta. "Az a sokat emlegetett, egyenként 1500 eurós átalakítási költség semmire sem lenne elegendő" - szögezte le.
A szerdán megrendezett német dízelcsúcson ötmillió dízelautó motorvezérlő szoftverének a frissítésében állapodtak meg a német szövetségi és tartományi kormányzatok képviselői az autóipari vezetőkkel. A környezetvédő és fogyasztóvédő szervezetek azonban a szoftveres megoldást nem tartják elegendőnek és az idősebb dízelautók utólagos hardveres átalakítását követelik.