A most megszellőztetett mentőcsomaggal minden németországi és a piacon elérhető külföldi márka dízelmotorral szerelt változatát "frissítik", amelyek megfelelnek a legutóbbi emissziós standardoknak (Euro-6, Euro-5) - írta a Portfolio.
A szoftverfrissítésekkel az autóipar képes lesz körülbelül 20 százalékkal mérsékelni az autók nitrogén-oxid-kibocsátását - idézte a Reuters meg nem nevezett forrását. Egy bizottság figyeli majd a frissítés hatásait, részben azért, hogy elkerülhető legyen a dízelmotoros autók városokból történő kitiltása.
A német autóipari szakértők és az ország szakminisztere, Alexander Dobrindt augusztus 2-án csúcstalálkozón vitatják meg a kérdést,
a most kiszivárgott tervet pedig várhatóan augusztus 4-én mutatják be hivatalosan is.
- Az Audi állítólag akár 850 ezer dízelmotoros autón frissítené a motorszoftvert, a hat- és nyolchengeres modellek frissítése minden ügyfél számára ingyenes lesz.
- Korábban a Daimler jelentette be, hogy 220 millió eurót költ hasonló céllal a több mint 3 millió európai dízel Mercedes-Benzre.
Az értesülés valószínűleg nem véletlenül került nyilvánosságra éppen ma - írta a Portoflio. Elzbieta Bienkowska, az Európai Unió belső piacért, valamint az ipar-, a vállalkozás- és a kkv-politikáért felelős biztosa ugyanis a napokban mind a 28 EU-tagállam szakminiszterének levelet küldött, amelyben azt írta, a Volkswagen mellett még mindig számos egyéb márka mutat túl magas kibocsátási értékeket valós vezetési körülmények között.
Villantott a Volkswagen
A dízelmotorok kitiltásának és károsanyag-kibocsátásának napirenden tartása a közbeszédben a dízeljárművek ellen indított kampány része - jelentette ki Matthias Müller, a Volkswagen AG vezérigazgatója a Neue Züricher Zeitung lapnak adott interjúban.
Kartellezés gyanújába került az öt vezető német autógyártó társaság, a Volkswagen (VW), az Audi, a Porsche, a BMW és a Daimler - jelentette pénteken a Der Spiegel. A súlyos versenyjogsértésről a VW adott át információkat a hatóságoknak "egyfajta önfeljelentés" formájában.