„Sajnos ez előfordulhat” - reagált Jánosa Barbara az InfoRádiónak arra az értesülésére, hogy a régi típusú személyikkel nem működik az adategyeztetés.
Hozzátette: ez nekik is nehézséget okoz, mivel az elsődleges érdekük az, hogy minél gördülékenyebben történjen az adategyeztetés.
„Nekünk a Belügyminisztérium adatbázisát kell használnunk az adategyeztetéshez. Sajnos gyakran tapasztalunk hiányosságokat, akadozást a rendszerben, és
kifejezetten a régi típusú személyik sokszor nehezen mennek át a rendszeren”
- fejtette ki a vezető PR tanácsadó.
Hozzátette: ilyenkor azt szokták javasolni, hogy
útlevéllel vagy jogosítvánnyal oldják meg az adategyeztetést.
Jánosa Barbara azt mondta, sokszor van fennakadás, de nem minden esetben: van, amikor sikerül az adategyeztetés a régi személyi igazolvánnyal, és van, amikor nem.
Hangsúlyozta: ilyen esetben is arra törekszenek, hogy valami megoldást tudjanak adni. Ha az ügyfél tud hozni bármilyen olyan igazolványt, amit a rendelet értelmében el tudnak fogadni, akkor természetesen megtörténhet az adategyeztetés.
Hozzátette:
az is megoldás lehet ilyenkor, ha valaki a családból a nevére veszi a SIM kártyát.
A vezető PR tanácsadó elmondta, hogy az elmúlt hónapokban többször is egyeztettek a hatóságokkal – az NMHH-val és a Belügyminisztériummal – és természetesen jelezték ezt a problémát.
Azért már elég ritka a régi típusú személyi igazolvány, és az esetek nagy részében azért tudnak olyan más igazoló okmányt mutatni, amivel meg tudjuk csinálni az adategyeztetést – közölte a Telenor vezető PR tanácsadója.
„Törvényi kötelezettsége a szolgáltatóknak július 1-jén lekapcsolni azokat a feltöltőkártyákat, amelyeknél nem történt meg az adategyeztetés, de nagyon szeretnénk, ha ezek az ügyfelek továbbra is az ügyfeleink maradnának. Ezért ha befáradnak a Telenor üzletekbe, akkor egy új szerződés megkötésével a korábbi telefonszámuk és a korábbi egyenlegüket visszaállítjuk” - tudatta Jánosa Barbara.