"Minden nap a karácsonyi forgalmat tapasztaljuk az üzleteinkben, hihetetlen az érdeklődés nagyon nagy a sorállás" - ezt még múlt héten mondta az InfoRádió kérdésére Kutas István, a Telenor kommunikációs vezetője, hozzátéve, hogy szinte lehetetlen teljesíteni határidőre a feltöltőkártyások adategyeztetését.
Az InfoRádió már akkor megkereste a többi mobilszolgáltatót is. Közülük most a Vodafone küldött közleményt. Ebben kifejtik, hogy a Belügyminisztérium által üzemeltetett adat-ellenőrzési rendszer az elmúlt hónapokban gyakorta jelzett hibát, és leállásai miatt
a Vodafone kétségesnek tartja, hogy az összes adategyeztetést sikerül elvégezni június 30-ig.
A társaság 2017. végét tartja biztonsággal teljesíthető célnak, javaslataikat pedig már többször eljuttatták az illetékeseknek, - de, mint írták - mindeddig a hatóság ezeket nem vette figyelembe.
A vállalat ügyfelei az online felület mellett június 10-től az ország 85 postáján is elvégezhetik az adategyeztetést. A szükséges folyamatok lassan, de megfelelően zajlanak, az üzletekben egyelőre nem alakult ki sorban állás. Ha marad azonban a határidő, sokan mobil-előfizetés nélkül maradhatnak.
Az adategyeztetésre azért van szükség, mert a korábbi terrorcselekményekkel is összefüggő SIM-kártyákkal elkövetett visszaélések miatt változott a szabályozás, és júliustól egy magánszemély legfeljebb 10 SIM-kártyával rendelkezhet.
Az ügyről és a szorgalmazott módosításokról az illetékes Nemzeti Média és Hírközlési Hatóságot is kérdeztük. Egyelőre válaszukat várjuk.