Az állam a reklámipar első számú hirdetője

InfoRádió
2017. május 10. 21:06
A televíziós reklámköltéssel kiegészített 2016-os teljes reklámtorta mérete 216,09 milliárd forint volt - jelentette be a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a Világgazdaság beszámolója szerint.

Márciusban - amikor a televíziós reklámpiaci felmérés összesítése még nem zárult le - a szervezet 160,06 milliárdos költést mutatott ki, ami 12,1 százalékos  növekedés volt 2015-höz képest.

Közel 66 milliárdos költéssel az internet adja a "reklámtorta" legnagyobb szeletét. 

A televíziós reklámtorta 56,033 milliárd forint volt, amivel részesedése a 2016-os teljes reklámtortából 25,78 százalék, ezzel tartja második helyét. 

A harmadik legnagyobb szegmens a nyomtatott sajtóé 32,4 milliárd forinttal - írta a Világgazdaság.

  • A teljes reklámiparra vetítve egy év alatt több mint 80 százalékkal nőtt az állami költés mértéke, és ezzel az állam vált a reklámipar legnagyobb hirdetőjévé.
  • Tavaly a kiemelt sportesemények dobták meg a reklámpiacot.
  • A reklámadó hátráltatja az iparágat, a 7,5 százalékos új kulcs további jelentős pénzt vonhat el.