Míg globálisan az értékteremtés a cél, addig a magyaroknál a költségcsökkentés

Infostart
2017. március 5. 18:01
Míg globálisan a vállalatvezetők értékteremtésre, árbevétel növelésre használják a digitális technológiákat, addig a magyar vállalatvezetők inkább költséget akarnak csökkenteni a technológiai megoldások alkalmazásával - mondta a PWC Magyarország technológiai tanácsadásért felelős cégtársa.

„Globálisan a vezetők és a vezérigazgató 68 százaléka azt mondja, hogy a vállalat digitális átállásának az élére állt, mert ezt annyira fontos és stratégiai iránynak tartja. Magyarországon ennél valamivel rosszabb a kép: a magyar vezetők körülbelül 50 százaléka vallja ezt” - közölte Kerekes Antal.

A szakember elmondta, hogy a felméréseik eredménye szerint a vezetők egészen más célokat követnek nemzetközi téren, mint Magyarországon.

„A nemzetközi vezetők 76 százaléka elsősorban az árbevétel növelésére használnák a digitális eszközöket és technológiákat, míg Magyarországon 60 százalék vallja ezt.

A magyar vezetők között sokkal erősebb a költségcsökkentésre való fókuszálás,

mint a nemzetközi mintában” - ismertette a PWC Magyarország technológiai tanácsadásért felelős cégtársa.

Kerekes Antal szerint ebből az látszik, hogy a hazai cégek még nem annyira a növekedési kurzus szempontjából tekintenek fontos szereplőként a digitalizációra és a technológiára, hanem sokkal inkább a költségcsökkentés és a hatékonyságnövelés érdekében vizsgálják az újítást.

A vezető elmondta, hogy a felmérések eredményei szerint az elmúlt tíz évben általában eléggé kiegyenlített volt digitális intelligencia szempontjából minden iparág Magyarországon, nem volt meghatározó kiugrás.

„Most azonban azt látjuk, hogy a mezőgazdaság és a bányászat területén szignifikánsan alacsonyabb a digitális intelligencia a többi iparághoz képest” - tette hozzá Kerekes Antal.

Kijelentette: a sikeres vállalatok tendenciózusan digitálisan intelligensebbek.

„Az eredményekből az látszik, hogy

a pénzügyi siker és a digitális intelligencia összefügg:

minél inkább digitálisan intelligens egy adott iparágban a vállalat, annál inkább jellemző rá, hogy az adott iparági versenytársainál eredményesebb pénzügyileg is” - mondta a vezető.

„Ez azt jelenti, hogy nem annyira az egyes iparágak között nagy az eltérés, hanem inkább az iparágon belüli vállalatok digitális intelligenciájában van nagy szórás” - összegezte az eredményeket a PWC Magyarország technológiai tanácsadásért felelős cégtársa.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Míg globálisan az értékteremtés a cél, addig a magyaroknál a költségcsökkentés
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást