Így valóban tudhatná, milyen használt autót vesz

Infostart
2017. február 3. 19:04
A vásárlók biztonságát segítené elő és több információt adna az autót vásárlóknak az eredetiségvizsgálat szabályainak módosítása – véli a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke. Erdélyi Péter az InfoRádiónak elmondta: egy nyilvántartásból a gépkocsik kártörténete és javítása is lekérdezhető lenne.

A vásárlóknak joguk van tudni, hogy pontosan milyen autót vásárolnak azért a nem kevés pénzért, amiért a járművet megveszik – vallja a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

Az elnök emlékeztetett: az eredetiségvizsgálat az egyik olyan dolog, ami a vásárlók számára legalább a gépjármű származását tekintve valamiféle információt ad.

Erdélyi Péter elmondta, hogy van egy olyan javaslatuk, amely azt tartalmazza, hogy milyen adatbázisokkal és milyen lekérdezési módszerekkel lehet egy központi járműtörténeti adatbázist létrehozni. Így a vásárlók kellő információval rendelkezhetnek arról, hogy mit vásárolnak.

„A jelenlegi információkon túl – amelyek a gépjármű alapadatai – szeretnénk, ha bekerülne a kártörténet és a kárnak a javítása is. Így kerek információ lenne az autóról:

milyen az autó, mennyit futott, hány éves, milyen balesetek történtek az autóval, illetve hol és ki javította ki”

- ismertette az egyesület ügyvezető elnöke.

Erdélyi Péter szerint ha ezeknek az információknak a birtokában van a vásárló, akkor pontosan tudja, hogy milyen autót vesz.

Az elnök elmondta, hogy ezt a javaslatot már jóval korábban felvetették, és nagyon örülnek annak és nagyon támogatják azt, hogy ezt a problémát most a kormány elővette.

„Szeretnénk sűríteni az adatfelvételt, mert ez jelenleg csak tulajdonosváltáskor és műszaki vizsgán történik. Ám tekintettel arra, hogy itt egy közhiteles adatról van szó, elég nehéz ebben továbblépni. Ezért azt javasoltuk, hogy ez ne közhiteles adat, hanem szolgáltató adat legyen, így lehessen látni, hogy a gépjármű kilométer-felhasználása hogyan változott időben. Ehhez viszont legalább évente kétszer-háromszor adatokat kellene rögzítenünk:

például tél-nyárigumi-cserekor, javításkor, visszahíváskor.

A szervizeknek kellene rögzíteniük a kilométeróra-állást, így sokkal több adatunk lenne, és sokkal jobban láthatná az ügyfél, hogy a gépjárművel mi történt”- részletezte Erdélyi Péter.

A tervek szerint nemcsak az újonnan forgalomba helyezett autókra vonatkozna ez, hanem a szabályozás előtt forgalomban lévő autókra is. Nyilván a legkevesebb probléma az újonnan forgalomba helyezett autókkal lenne – tette hozzá az elnök.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnök közölte: nem azzal van problémájuk, hogy valaki használt autót vásárol.

„Nyugodtan vegyen meg egy idősebb autót, ha az rendben van, a korának, futásteljesítményének megfelelő állapotban van, tudja, hogy mikor, hol javították, mikor tört össze.

Ha tiszta a kép az autóról, akkor tudunk alkudni az eladóval. Probléma akkor van, amikor nincs információ az autóról”

- részletezte Erdélyi Péter.

„Azt szeretnénk elérni, hogy aki használt autót vesz, az pontosan tudja, hogy mit vásárol” - hangsúlyozta a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Így valóban tudhatná, milyen használt autót vesz
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást