Charles Breyer szövetségi bíró szerint "korrekt, megfelelő és ésszerű" a Volkswagen által fizetendő kártérítési összeg. A német cégnek ebből az összegből azokat a vásárlókat kell kártalanítania, akiket becsapott, mert olyan szoftvert szerelt az autókba, amelyek meghamisították a gépjárművek károsanyag-kibocsátásának mérőszámait, s így abba a hitbe ringatta a vásárlókat, hogy környezetkímélő autókat vesznek.
A Volkswagen elismerte a csalást, és késznek mutatkozott a hibák orvoslására. Nyáron, tíz ügyvéd meghallgatása után, előzetes megállapodás született arról, hogy vagy visszavásárolja, vagy megjavítja a hibás autókat, kártérítést fizet a becsapott vevőknek és további 27 milliárd dollárt befizet az amerikai környezetvédelmi hatóságnak is. Az első amerikai kommentárok felhívják a figyelmet arra, hogy az autóipar történetében ez a valaha volt legnagyobb civil kártérítési megállapodás.
A Volkswagen szóvivője az amerikai közszolgálati rádióban (NPR) közölte: az egyezmény értelmében a károsultaknak tíz napon belül meg kell kapniuk az összeget, illetve meg kell kezdeni az autók visszavételét azoktól, akik ezt kérik. Az első tranzakciókra november közepén kerül sor.
Az autótulajdonosok 2018. szeptember 1-ig jelezhetik kárigényüket.