„A balatoni kerékpáros vonalat három részre lehet felosztani: a Balaton déli és északi partján lévő bicikliút, illetve a Budapest-Balaton viszonylatban tervezünk bicikliutakat kiépíteni” - fogalmazott a kommunikációs igazgató.
Közölte: ezek magvalósíthatósági tanulmányát a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ már 2014-ben elvégezte.
„Ezt némileg módosítva indítottunk egy közbeszerzést, ami 9 kilométernyi bringaút tervezésére vonatkozik” - tette hozzá Loppert Dániel.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója közölte: a 110 kilométer bicikliút becsült tervezési költsége 400 millió forint. „Ebben több útvonal tervezése is potenciálisan benne van, tehát nemcsak a balatoni, hanem más Eurovelo 6-os kerékpárutak tervezése is” - tette hozzá.
Lopper Dániel kiemelte: a balatoni útvonalnál előtérbe fog kerülni a Balatonkenese-Tihany, a Zamárdi-Balatonlelle, illetve a Budapest-Etyek vonal átépítése, kiépítése.
Hozzátette: ebben a projektben nemcsak az új nyomvonalas kerékpárút építése van, hanem bizonyos szakaszokon a már meglévő nyomvonalba avatkoznak be: a szélességét kell kibővíteni, vagy forgalomtechnikai beavatkozást kell végezni. A tervezésnél azt is vizsgálják, hogy mely szakaszokon kell a már meglévő kerékpárutakat átépíteni.
„Számításaink szerint 2017 őszére a kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési kiírást megtehetjük, és 2019-re végezhetünk azokkal a szakaszokkal, amiket kiemelten kezelünk. Ilyen a Balatonkenese és Tihany közötti 37 kilométer, a Zamárdi-Balatonlelle közötti 30 kilométer, illetve a Budapest-Etyek közötti 23 kilométer” - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója.