„A kampányunk arról szól, hogy elvileg minden munkakörben megőrizhető oly módon akár a szellemi, akár a fizikai állapotfrissesség, hogy ezeket a munkaköröket el tudják látni az idősödő munkavállalók” - mondta Simon Attila.
Hozzátette: ennek a felismerése, tudatosítása a kampány fő kiindulópontja, ezt kell mind a munkáltatókban, mind a munkavállalókban rögzíteni.
„Hiszen a kutatások alapján azt lehet mondani, hogy 15 év múlva a teljes munkaerő legalább 30 százaléka az Európai Unióban ebből az 55-64 éves korosztályból fog kikerülni” - indokolta a helyettes államtitkár.
„Egyszerűen nem engedhetjük meg magunknak – nemcsak a nemzetgazdaság, hanem az európai gazdaság sem –, hogy ne tegyünk lépéseket annak érdekében, hogy ezeket a meg nem nevezett munkaköröket ezek az emberek be tudják tölteni” - fogalmazott.
Hangsúlyozta: nem a már nyugdíjban lévő, 63 év fölötti emberekről beszélünk, hanem az idősödő, tehát az 55 és 64 év közötti korosztályról.
Simon Attila szerint marad hely az idősödő dolgozók mellett a fiatal munkavállalóknak is.
„Ha csak a nagy számokat nézzük, a demográfiai helyzet egész Európában – és így Magyarországon is – olyan, hogy évek óta minden egyes évben többen hagyják el a munkaerőpiacot azért, mert nyugdíjba vonulnak, mint ahányan oda belépnek” - mondta a munkaerőpiacért és képzésért felelős helyettes államtitkár.
Ennek ellenére mindig sokkal magasabb a munkanélküliségi ráta a 25 év alatti, első munkahelyére várók körében – tette hozzá.