A többség már elektronikusan küldi az adóbevallást

Infostart
2016. május 2. 07:18
Az érintettek több mint fele már elektronikusan küldi be adóbevallását, és eddig a NAV tájékoztatása szerint mintegy 1,3 millió bevallás érkezett - mondta a WTS Klient partnere, figyelmeztetve a közeledő határidőre. Gyányi Tamás szerint a leggyakoribb hibák általában banálisak: vagy nem írják alá, vagy nem adják meg a számlaszámukat az adózók.

„Már csak néhány hetünk van május 20-áig, ami a 2015-ös jövedelmek bevallásának határideje. Ezzel kapcsolatban a NAV ad információt. Már nemcsak egy barna borítékban küldi az információkat és a válaszborítékot, hanem akár már az interneten is tájékoztat. A NAV honlapján van egy külön applikáció, illetve egy mobiltelefonra optimalizált oldal, ahol nagyon sok hasznos információt találnak az adózók – például tájékoztató füzeteket, illetve magát az elektronikus bevallási nyomtatványokat is le tudják tölteni a gépükre” - tájékoztatott a WTS Klient partnere.

Közölte, ma már az adóbevallást benyújtók 60 százaléka nem a papíralapot preferálja, hanem elektronikusan tölti ki a beadványát, amely lehetőséget ad a hibák ellenőrzésére is, majd pedig az ügyfélkapun keresztül nyújtja be a bevallását.

Gyányi Tamás ismertette, hogy eddig körülbelül 1,3 millió magánszemély adta be a személyijövedelemadó-bevallását, több mint 200 ezren választották az adóhatósági adómegállapítást, és körülbelül 300 ezer egyszerűsített bevallásra szoruló nyilatkozat érkezett be.

Mivel tavaly körülbelül 4,5 millió adóbevallás érkezett be a NAV-hoz, idén még a fele nem érkezett be, pedig már csak néhány hét van a határidőig, a nagy roham még csak ezután várható - mondta a szakértő.

Az adóbevallásokkal kapcsolatos leggyakoribb probléma, hogy a papír alapú bevallásoknál a főlapot nem írják alá a bevallók. Ha elektronikusan adjuk be a bevallásunkat, akkor nem kell aláírni, kinyomtatni, aláírni és bescannelve beküldeni, hanem csak elektronikusan küldjük a bevallást, nem kell azt aláírni – emlékeztetett Gyányi Tamás.

Hozzátette: sok esetben azt a bankszámlaszámot vagy az utalási címet sem írják le az adózók, ahova a visszajáró adót kérik. Sokan nem tüntetik fel az adószámukat vagy a családi adókedvezménnyel kapcsolatos egyéb információkat nem rakják a bevallásukba.

A családi adókedvezménnyel kapcsolatban elmondta: az igénybevételnél alapesetben kellene, hogy a gyermek rendelkezzen adóazonosító jellel, de ez nem minden esetben történt meg a múltban. A most születő gyerekeknek már az adóhatóság automatikusan állapít meg adóazonosító jelet, ám 2017-ben azoknak a gyerekeknek az adóazonosító jelét is fel kell tüntetni, akik még nem rendelkeznek vele” - figyelmeztetett a WTS Klient partnere.

További részletek a Vállalatok és Piacok című magazin április 29-i adásában.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
A többség már elektronikusan küldi az adóbevallást
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást