Az elmúlt években a legapróbb, 30 négyzetméteresnél kisebb alapterületű boltok száma csökkent, ennek oka, hogy változtak a vásárlási döntéshozatal szempontjai: a fogyasztók inkább a nagyobb üzletekben költenek - mondta az InfoRádiónak a Nielsen piackutató vállalat igazgatója.
Szalókyné Tóth Judit hozzátette: a vásárlási döntések meghozatalánál és a boltválasztásnál alapvető az ár, és sokat számít a választék is, emiatt egyre nagyobb a hipermarketek, diszkontok, és jelentősen nőtt a szupermarketek súlya.
A hálózatok, franchise-rendszerek, a beszerzési társulások túlélési alternatívát jelentenek az azokhoz csatlakozó üzleteknek, ám nem a legkisebbeknek - hangsúlyozta a Nielsen piackutató vállalat igazgatója, hozzátéve: a hazai láncok forgalma bizonyos termékek tekintetében igen magas, a tíz legfontosabb élelmiszert a vásárlók 30-40 százaléka ezekben vásárolja meg.
A piacra lépő új üzletlánc, amelynek disztribúciós céljai nagyon ambiciózusak, elsősorban kereskedelmi márkákat árul majd: elvétve lesz található boltjainak polcain gyártói márka - mondta Szalókyné Tóth Judit.
A szakértő hozzáfűzte: ez visszahat majd a diszkontokon belül a kereskedelmimárka-részesedésre - ami ebben a szektorban már most is 50 százalékos -, és tovább csökken majd a független kisboltok száma is.
Hanganyag: Sánta András