NHH: nagyító alatt a hűségszerződések

Infostart
2008. január 9. 12:57
Idén az előfizetői szerződéseket fogja vizsgálni a Nemzeti Hírközlési Hatóság, különös tekintettel a hűségszerződésekre - mondta a szervezet szóvivője. Márton György szerint az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az ügyfelek számára áttekinthetetlenek ezek szerződések, és szolgáltató sem segít bennük eligazodni.

Megfelelnek-e a hűségszerződések az előírtaknak, érthetőek, átláthatóak és értelmezhetőek-e azok a fogyasztók számára; ezek vizsgálatára különös hangsúlyt fektet idén a Nemzeti Hírközlési Hatóság - mondta az InfoRádiónak a szervezet szóvivője.

Márton György hozzátette: a hűségszerződésből ki kell derülnie még az aláírás előtt, hogy az ügyfél mire számíthat annak lejártakor, és az, hogy milyen kötbérfizetési feltételekkel lehet felmondani a kötelezettséget.

Az NHH szóvivője szerint a leggyakoribb hiba, hogy a hűségszerződések szövege nem érthető és áttekinthető az ügyfelek számára.

Márton György úgy véli: egy előfizetőtől az ugyan elvárható, hogy átolvassa az általános szerződési feltételeket, a kritikus pontokat azonban tisztázni kellene az egyedi előfizetői szerződésben, valamint az általános szerződési feltételekből készített rövidített kivonatban is.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást