A kirakat.hu főszerkesztője az InfoRádióban elmondta: az interneten nagyon sokan tájékozódnak a vásárlás előtt, közülük kerülnek ki a világhálón vásárlók, akik az összes megkérdezett 7 százalékát alkotják.
Birkás Dávid szerint ez relatíve magas szám, mert Magyarországon mintegy 3 millió internetelőfizetés van, a 7 százalék pedig a teljes mintára vonatkozik.
A szakember a további tapasztalatokról kifejtette: az internetes vásárlók többet költenek az átlagnál, illetve több embernek vásárolnak ajándékot; jelenlétük a 30-50 és a 50-70 ezer forintos vásárlási kategóriában volt kiemelkedő.
Õk is nagyjából ugyanazt veszik, ugyanakkor több műszaki cikket vásárolnak, amit nagyobb valószínűséggel tesznek márkaboltban. Összességében az átlagnál tudatosabb vásárlók - tette hozzá.
Hanganyag: Panulin Ildikó