A svéd Reklám- és Médiastaisztikai Intézet felmérése szerint az idei év harmadik negyedévében az internetes reklámköltések meghaladták a televíziós marketingre fordított összegeket Svédországban.
A skandináv országban a teljes reklámköltés 14 százaléka immár az internetre megy. Ez annak ellenére is fontos tendencia, hogy a teljes évet tekintve a televízió még megelőzi a netet - írja a Business by Design blog.
Svédországban a marketingre szánt összegek a harmadik negyedévben 4 százalékkal nőttek az előző év hasonló időszakához képest, ám ez kizárólag az internetnek köszönhető, hiszen az összes többi médium esetében stagnálást tapasztaltak.
Egyedül a városi napilapok tartják a lépést az internettel, ezek részesedése 29 százalék. Érdekes, hogy nem csupán a vidéki napilapok, hanem a bulvárújságok részesedése is csökken Svédországban.
Az internet mellett a másik, dinamikusan növekvő ágazat a mobilmarketing, melynek részesedése az egy évvel ezelőtti hasonló időszakhoz képest négyszeresére nőtt.